Bookede billetter
Bookede billetter/pakker til evenementer tilbakebetales ikke, uavhengig av deltagernes personlige omstendigheter.
OLKA Sportresor AB (i fortsettelsen kalt OLKA) har intet ansvar når evenementer flyttes, avbrytes eller innstilles. For eksempel innrømmes ingen tilbakebetaling ved eventuelle avbookinger dersom match flyttes fra planlagt dag til annen helge- eller hverdag. Dersom matchen innstilles på grunn av dårlig vær gjelder matchbilletten for den nye matchdatoen, og OLKA er ikke pliktig til å tilbakebetale eventuelle reisekostnader.
Ved matchendringer som medfører at matchen spilles utenfor booket flytid, gjelder følgende: 1) I første omgang hjelper OLKA til med billett til en annen match innenfor reisetiden. 2) Om den reisende heller vil booke om fly og hotell for å kunne se den opprinnelige kampen, hjelper OLKA med ombooking til best mulige pris for den reisende, dog er det alltid kunden som står for eventuelle merkostnader ved dette.
Normalt er det ikke mulig å booke om eller endre navn på flybillettene uten ekstra kostnad, og i de aller fleste tilfellene er det heller ikke mulig å få penger tilbakebetalt ved eventuell avbooking. Kontakt oss for informasjon om hva som gjelder for akkurat din flyreise – dersom flyreisen er booket via OLKA.
OLKA har intet tilbakebetalingsansvar dersom gjester blir avvist fra arenaen på grunn av for eksempel dårlig oppførsel eller at noen ikledd feil kampdrakt prøver å komme seg inn på feil tribune. Vi anbefaler ingen å bære skjerf eller kamptrøye på arenaen. Det er den reisendes eget ansvar å sette seg inn i gjeldende regelverk angående oppførsel ved hvert enkelt evenement. Ansvar for å kontrollere eventuelle endringer i spilledag og spilletid, noe som skjer ofte, påhviler også den reisende. Matchbillettene leveres som oftest til hotellet, og overlates til den personen som står oppført som kontaktperson på bookingbekreftelsen. Vær oppmerksom på at enkelte billetter kan være årskort/sesongkort, og det er veldig viktig at disse leveres tilbake i henhold til anvisning. Hvis ikke blir vi nødt til å debitere kunden for dette.
Kjøpt billett til evenement kan ikke selges videre, da det kan være ikke-tillatt eller ulovlig, og kan medføre rettslige følger.
Flyreisen & bagasje
OLKA har ikke ansvar for flytransport som inngår i pakkereisen. OLKA er heller ikke ansvarlig for forsinkelser på bookede flyreiser eller overganger til avreisestedet på pakkereisen. Det enkelte flyselskap har egne regler, og det er den reisendes plikt å skaffe seg kjennskap til disse. Flyselskapene har heller intet ansvar for øvrige deler av pakkereisen. Flynummer og avreisetider kan endres. Gå nøye gjennom reisepapirene du har fått. Vi reserverer oss mot at bagasjereglene kan bli endret.
Betaling av reise
Dersom dere velger å betale med kredittkort, skjer betalingen omgående. Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.
Ved booking av eventuell flyreise via OLKA, belastes denne kostanden direkte ved bookingtidspunktet.
Reisepapirer
Det er den reisendes eget ansvar å kontrollere at alle reisepapirer er korrekte når de kommer, og omgående påpeke eventuelle feilaktige opplysninger. Eventuelle muntlige løften som har gitts ved bestilling må finnes på reisebekreftelsen for å kunne påberopes.
Adresseendring
Adresseendring, inkludert e-postadresse eller endring av telefonnummer, etter bookingstidspunktet må meldes til OLKA omgående. Det for at vi skal kunne nå den reisende med informasjon om eventuelle endringer i timeplanen og annen viktig informasjon for å gjennomføre reisen. Eventuell reklamasjon på reise skal være hos OLKA senest 15 dager etter avsluttet reise, og skal være skriftlig. Reklamasjoner som kommer inn senere enn det blir ikke behandlet.
Annet
OLKA reserverer seg for endring av reiseplan/reisevei eller priser som kan skje som følge av omstendigheter utenfor OLKAs kontroll. Det kan være snakk om heving av transportkostnader, valutaforandringer, endret antall reisende, flyplassavgifter, flyskatter mm.
Pass/Visum
Den reisende er pliktig å medbringe gyldig pass ved reiser utenfor Norden. Der det kreves visum er det den reisendes ansvar å ordne det. OLKA tar intet ansvar dersom den reisende nektes visum, så visum bør sikres før reisen bookes. OLKA tar heller intet ansvar for reisende som nektes innreise til landet av grunner som ligger utenfor OLKAs kontroll.
Aldersgrense
OLKA har en aldersgrense på 18 år om man vil booke billett eller pakkereise. Dersom ingen i selskapet er over 18 år kreves det signatur fra en foresatt eller verge for booking av reise.