Her har vi samlet de vanligste spørsmålene om våre treningsleirer. Vi håper du finner svar på spørsmålet ditt, ellers er du hjertelig velkommen til å fylle ut vårt kontaktskjema eller ringe oss på +47 23 96 58 68 (mandag-fredag, 08:00-17:00).

 

Innbetaling

Hvor mye betaler du ved bestilling?
Påmeldingsavgift på 20 % av reisens totale pris må være oss i hende senest 10 dager etter bestilling. Vi sender ut en bestillingsbekreftelse sammen med en faktura.

Når må vi betale i sin helhet?
Sluttfaktura sendes ut ca 6 uker før avreise, når vi har mottatt navnelisten som ligger til grunn for sluttfakturaen og skal betales senest 30 dager før avreise.

Kan vi betale med bankkort?
Nei, vi tilbyr kun betaling via faktura.

Er det noen gebyrer?
Det kan være turistskatt avhengig av hvilket land du reiser til, men det betales på stedet.


Spørsmål angående bestillingen

Når skal vi sende inn navnelisten?
Din romdelte navneliste må sendes oss senest 6 uker før avreise.

Når vil vi motta endelig informasjon/reisedokumenter fra deg?
Vi sender sluttinformasjon med all informasjon du trenger for din ankomst ca 7-10 dager før avreise.

Når oppgir vi ev. spesiell diett?
Spesialkost og lignende opplyses i forbindelse med at du sender inn navnelisten, dvs. ca 6 uker før avreise.

Hvor sent kan du booke ekstra personer uten fly?
Du kan bestille personer så sent som samme dag, forutsatt at det er nok plass. Vi sender deg da en tilleggsfaktura.

Vi har bestilt flybilletter til gruppen vår via OLKA – når får vi flybillettene våre?
Vi sender flybillettene dine sammen med reiseruten din via e-post ca 7-10 dager før avreise.

Kan vi endre navnet på flyet?
Du kan endre navn inntil 6 uker før avreise, hvis du ikke har mottatt annen informasjon fra oss. Navneendringer etter det kan gjøres i henhold til det respektive flyselskapets regler, men vanligvis mot en kostnad.

Når blir bestillingen min bindende?
Bestillingen din er bindende når du mottar bestillingsbekreftelsen. Etter det gjelder våre vanlige avbestillingsregler.

 

Kansellering og avbestillingsbeskyttelse

Er det mulig å avbestille reisen?
Det er alltid mulig å avbestille reisen din, men det kommer kostnader i tillegg avhengig av når reisen kanselleres. Les mer i våre reisebetingelser som du mottok i forbindelse med bestillingen.

Hvordan fungerer avbestillingsbeskyttelsen?
Avbestillingsbeskyttelsen er en god forsikring som tegnes i forbindelse med bestilling av reisen. Dette gjelder sykdom, ulykker eller dødsfall som rammer den reisende selv eller hennes ektefelle, barn, foreldre eller søsken.

Avbestillingsbeskyttelsen gjelder forutsatt at gyldig legeerklæring kan fremvises og at avbestillingen skjer før avreise i vanlig kontortid.

Hvis disse betingelsene er oppfylt, vil alle pengene for reisen bli refundert – bortsett fra et ekspedisjonsgebyr på 200 NOK  / person og gebyret for avbestillingsbeskyttelsen.

 

Forsikring og reisegaranti

Er det noen reiseforsikring gjennom deg?
Nei, du er ikke forsikret gjennom oss. Vi anbefaler alle reisende å sjekke med sitt forsikringsselskap og å være ansvarlig for å ha en omfattende reiseforsikring.

Har du reisegaranti?
Ja, vi gir alle våre reisegarantier hos Kammarkollegiet og er en beskyttelse for deg som reisende.

 

ANDRE SPØRSMÅL

Hvis du ønsker å bestille teorirom etc. Hvem gjør du det med?
Kontakt oss så hjelper vi med dette.

Kan du hjelpe med å bestille treningskamp under leiren vår?
Vi gjør alltid vårt ytterste og finner vanligvis god motstand, men det er ingenting vi kan garantere. Dersom du er interessert i å bestille treningskamp, ​​gi beskjed i forbindelse med bestillingen.

Kreves det foreldrebevis dersom ungdom reiser uten foreldre, men med leder?
Det er forskjellig avhengig av destinasjonen. Ved behov vil vi informere deg ved bestilling. Les mer om Foreign Group her.

Må du ha med deg legitimasjon?
Identifikasjon er vanligvis nødvendig på transport som fergen, så sørg for at alle spillere har det med seg hvis du ikke har hørt noe annet fra oss. Ved utenlandsreiser bør alle ha med seg pass.

Hva inneholder reisedokumentene/reisedokumentene deres?
Reisedokumentene dine inneholder alt du trenger til reisen, som f.eks. fergebilletter, flybilletter, hotellkuponger, reiseguide i PDF, program, tider for inn- og utsjekking, kontaktinformasjon, informasjon m.m.

 

Covid-19

Hva skjer hvis Utenriksdepartementet fraråder å reise til reisemålet mitt?
Dersom Utenriksdepartementet fraråder reise til reisemålet ditt og du har bestilt en pakkereise, er du beskyttet av pakkereiseloven og får da full refusjon.

Hva skjer hvis landet vi skal reise til har restriksjoner som ikke lar nordmenn komme inn?
Dersom det ikke er mulig å gjennomføre reisen din pga restriksjoner i landet du reiser til, og har bestilt pakkereise, er du beskyttet av pakkereiseloven og får da full refusjon.

Hva er en pakketur?
For at en reise skal regnes som en pakkereise må minst to ulike typer reisetjenester være inkludert. For eksempel transport, overnatting eller trening. Turen må vare i minst 24 timer eller inkludere overnatting.

De to ulike reisetjenestene er satt sammen i en pakke og solgt av et selskap. Det er pakkereiseloven som beskytter deg som reisende ved kjøp av pakkereise