Kjøpsbetingelser når du bare kjøper billetter til arrangementer

OLKA Sportresor AB (heretter OLKA) er formidler av billetter og er ikke arrangør av aktuelle evenementer.

Fjernsalgsavtaler om angrerett gjelder ikke ved kjøp av billetter til arrangementer. Bestilte billetter og pakker til arrangementer refunderes ikke uavhengig av deltakernes personlige forhold.

Det er derfor ikke mulig å kansellere billetter ettersom OLKA har de samme vilkårene fra sine leverandører som overfor kunden. OLKA er heller ikke ansvarlig når hendelser flyttes til en ny dato og kjøpte billetter alltid er gyldige frem til den nye datoen.

Hendelsesdato
OLKA formidler billetter er basert på at du kan se arrangementet / fotballkampen, uavhengig av hvilken dag og tid det spilles. OLKA er ikke ansvarlig for at hendelser flyttes, avbrytes eller kanselleres. For eksempel vil refusjon ikke bli gitt ved kansellering hvis en arrangementet / kamp flyttes fra den planlagte dagen til en annen ferie eller ukedag. Hvis arrangementet / kampen blir avlyst på grunn av dårlig vær, er billetten gyldig til den nye kampdatoen, og OLKA er ikke pliktig til å betale for eventuelle reiseutgifter.

Det er kundens ansvar å kontrollere eventuelle endringer av kampdag og spilletid, da dette er vanlig.

Generell informasjon
OLKA har ikke noe refusjonsansvar hvis reisende blir avvist fra arenaen på grunn av for eksempel dårlig oppførsel eller hvis en reisende, iført feil matchpakke, prøver å gå inn på feil tribune. Vi anbefaler at du ikke bruker skjerf eller fyrstikkskjorte på arenaen. Det er den reisendes eget ansvar å gjøre seg kjent med gjeldende regelverk angående oppførsel ved hvert enkelt arrangement.

Alle kampbilletter som vi formidler er i hjemmeseksjonen / nøytral seksjon – med mindre annet er klart angitt. Vær oppmerksom på at bortelagets farger ikke er tillatt, og at dette kan føre til at du blir nektet adgang uten noen rett til refusjon.

Priser
OLKA baserer prisene på tilbud og etterspørsel. Dette betyr at prisen kan være både høyere og lavere etter kjøpstidspunktet.

På noen billetter kan det være en «Face value-pris» trykt på billetten. Dette er ikke prisen OLKA betaler for å kjøpe billetten.

Arena skisser
Arena -skissene som er tilgjengelige på nettstedet vårt er omtrentlige og kan avvike fra hvordan det ser ut i virkeligheten.

Eksempelbilder som vi viser på «billetter» er eksempler og kan avvike fra virkeligheten.

Billettkategorier og seksjoner
OLKA forbeholder seg retten til å endre billettkategorien eller delen til en tilsvarende eller bedre, kategori eller seksjon, enn det som er oppgitt på kjøpstidspunktet.

Europeiske fotballkamper
For kamper i Champions League / Europa League er det på noen arenaer ikke tillatt for bortelaget nasjonalitet / innbyggere å kjøpe billetter som vi formidler. Sjekk med oss ​​før. Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger hvis dette skjer.

Levering av arrangementbilletter
Billettene leveres vanligvis som e-billetter, hotelllevering eller stadionssamling, men leveringsmetoden for dine kjøpte billetter er oppgitt i bestillingsbekreftelsen. Vær oppmerksom på at det kan være endringer i hvordan billetten blir levert nær gjeldende hendelsesdato.

Kjøpte eventbilletter kan ikke selges videre, da dette kan være ulovlig eller ulovlig og kan føre til juridiske straffer.

Viktig informasjon om Covid-19

Billettene vi tilbyr online er basert på 100% arenakapasitet og oppdaterte priser som vi kan tilby, alt i samarbeid med de offisielle partnerne vi jobber med. Arena -kapasiteten kan imidlertid endre seg. Det kan være en sjanse for at arrangementet du ønsker å delta vil endre seg når det gjelder antall tilskuere, og vi vil igjen ikke få tildelt billettene vi har kjøpt.

Følgende scenario og løsning må vurderes:

Kampen/arrangementet du har bestilt avlyses og spilles ikke på et senere tidspunkt, kapasiteten til antall tilskuere reduseres (og klubben kansellerer billettene) eller kampen spilles uten publikum.

Hvis en av disse omstendighetene oppstår, har du muligheten til å beholde bestillingsbeløpet som en kreditt som kan brukes til et annet arrangement eller refusjon for hele beløpet for delene du har bestilt hos OLKA. Refusjon refunderes senest to uker etter den opprinnelige hendelsesdatoen. Vær oppmerksom på at OLKA ikke kan kansellere / refundere bestilte billetter som vi har formidlet annet enn av de nevnte årsakene. Det vil si at OLKA ikke har noe ansvar ved evt karantene, innreiseforbud eller lignende.

Dersom en kamp/arrangement blir utsatt (postponed) på grunn av covid-19 og flyttet til en senere dato, gjelder kjøpte billetter til ny dato.

Viktig! Vi kan bare refundere deler bestilt med OLKA. Hvis du har bestilt en reise, overnatting eller annen del av en pakke på egen hånd, tilbyr vi ingen form for refusjon eller kompensasjon.

 

Kjøpsbetingelser ved kjøp av en pakkereise

Ved kampendring som resulterer i at kampen spilles utenom de bestilte hotelldatoene, gjelder følgende:

Dersom kunden har bestilt hotell hos OLKA, flytter vi hotelloppholdet for å passe ny kampdato. Vær oppmerksom på at hotelldatoer ikke justeres automatisk, men kunden må bekrefte de nye datoene til OLKA. Eventuell prisforskjell på hotell på grunn av nye datoer er kundens ansvar.
Kunden er ansvarlig for å informere hotellet på forhånd om sen ankomst eller sen innsjekking, spesielt ettersom noen hoteller ikke tilbyr 24-timers service.
Hvis kunden ikke ankommer på innsjekkingsdagen, men i stedet ankommer dagen etter, vil dette bli ansett som en «no show». Hotellet vil da kansellere oppholdet uten refusjon for den første eller påfølgende netter.

Vår anbefaling når du bestiller en fotballtur til England, Tyskland, Spania, Frankrike og Italia, er å bestille fredag-mandag for helgekamper, ettersom spilldagen kan endres til siste uke. Noen kamper kan også flyttes til fredag ​​og mandag. Vi hjelper deg med å bestille ekstra netter hvis kampen flyttes. Ekstra kostnad bæres av kunden. Kampene i midten av uken som er satt til tirsdag eller onsdag kan spilles tirsdag, onsdag eller torsdag. Vår anbefaling er å gå tirsdag – fredag.

BETINGELSER VED KJØP AV PAKKETUR INKLUDERT HOTELL OG FLY

Ved endring av kamp som medfører at kampen spilles utenfor de bookede fly- og hoteldatoene, gjelder følgende:

Hvis kunden har booket fly og hotell med OLKA, flytter vi fly- og hoteldatoene slik at de passer til den nye kampdatoen. Merk at justering av fly- og hoteldatoene ikke skjer automatisk, og kunden må bekrefte de nye datoene til OLKA. Eventuell prisforskjell på fly og hotell på grunn av de nye datoene er kundens ansvar (med mindre du tegner OLKA’s «forsikring mot kampflytting»).
Kunden er ansvarlig for å informere hotellet på forhånd om sen ankomst eller sen innsjekking, spesielt ettersom noen hoteller ikke tilbyr 24-timers service.
Hvis kunden ikke ankommer på innsjekkingsdagen, men i stedet ankommer dagen etter, vil dette bli ansett som en «no show». Hotellet vil da kansellere oppholdet uten refusjon for den første eller påfølgende netter.

I sjeldne tilfeller kan du risikere at kampdatoen flyttes, og/eller reiseperioden må justeres/endres, da kampen/kampene aldri er fastsatt til 100%. Hvis dette skjer, kan du aldri angre kjøpet eller avbestille (og få en refusjon) eller bytte til en annen kamp. Bookede pakker kan ikke avbestilles. Det er mulighet for å tegne forsikring mot kampflytting. Forsikringen innebærer at OLKA dekker alle kostnader i forbindelse med endring/forlengelse av oppholdet på hotell og fly som er booket via OLKA.

Hvis du ikke bruker utreisen for din bookede flyreise, blir dette ansett som et «no-show», som automatisk fører til at returflyvningen blir kansellert av flyselskapet.
Flysegmentene på billetten din må følges i rekkefølge, og hvis du ikke bruker billetten for et spesifikt segment, vil alle gjenværende flyvninger på billetten bli kansellert.

Ved å krysse av her, godtar du at du er klar over denne ansvarsfraskrivelsen.

Navn som i passet
Tenk også på å skrive navnene slik de står i passet. Det er normalt sett ikke mulig å endre eller ombooke navn på flybilletter uten ekstra kostnad, og i de fleste tilfeller er det heller ikke mulig å få noen refusjon ved eventuell avbestilling.

Anbefaling
Vår anbefaling ved bestilling av fotballreise til England, Tyskland, Spania, Frankrike, Portugal og Italia er å planlegge for fredag-mandag for helgematcher, da spilledagen kan endres helt fram til siste uke. Noen kamper kan også flyttes til fredag og mandag. Vi hjelper med å booke ekstra netter hvis kampen blir flyttet. Ekstrakostnaden påløper kunden. Kamper midt i uken som er planlagt til tirsdag eller onsdag, kan spilles tirsdag, onsdag eller torsdag. Vår anbefaling er å reise tirsdag-fredag.

Innsjekking
De fleste flyselskaper tilbyr online innsjekking. Noen flyselskaper belaster en avgift hvis du ikke sjekker inn online og i stedet sjekker inn på flyplassen. For online innsjekking, skriv inn din flybestillingsreferanse og ditt etternavn eller e-post. Online innsjekking åpner vanligvis 24 timer før avgang og stenger 1 time før avgang. Hvis du vil reservere sete eller ekstra bagasje, bør du først kontakte flyselskapet. Det er ditt eget ansvar som reisende å være på flyplassen i god tid før avreise. Du finner informasjon på flyselskapets egen nettside angående regler for reisen din.

ID-dokumenter
Det er ditt eget ansvar som reisende å forsikre deg om at du har de nødvendige reisedokumentene for gjennomføringen av reisen, som gyldig pass, nasjonalt ID-kort og visum. Passet må være gyldig i hele reiseperioden. Mange land krever også at passet er gyldig i minst seks måneder etter hjemreisedatoen.

 

Felles vilkår (kun billetter / pakker til arrangementer)

Betaling av reise
Alle betalingsløsninger overføres av OLKA Sportresor AB til Klarna Bank AB. Vi bruker Klarna Checkout og tilbyr flere betalingsalternativer:

✓ Delbetaling via Klarna

✓ Faktura via Klarna
✓ Betal direkte med Klarna
✓ Kortbetaling med VISA og Mastercard

Vilkår for Klarna finner du i kassen vår under de respektive betalingsalternativene.

Klarnas bruksvilkår finner du her.

Når du bestiller en mulig flytur via OLKA, betales denne kostnaden direkte ved bestilling.

Reisedokumenter
Det er passasjerens ansvar å kontrollere at alle reisedokumenter er riktige når de er mottatt og å umiddelbart påpeke eventuelle feil.

Adresseendring
Adresseendring inkludert endring av e-postadresse eller telefonnummer etter bestilling må rapporteres til OLKA umiddelbart slik at vi kan nå den reisende for informasjon om eventuelle endringer i timeplanen og annen viktig informasjon før turen. Enhver klage på reiser må være mottatt av OLKA senest 15 dager etter turens slutt og må være skriftlig. Hvis en klage mottas senere, blir den ikke behandlet / behandlet.

Annet
OLKA forbeholder seg retten til å endre reiseruten / reiseruten og / eller priser som finner sted under omstendigheter utenfor OLKAs kontroll, for eksempel økte transportkostnader, valutaendringer, endret antall passasjerer, flyplassavgifter, flyavgifter, etc. Vi forbeholder oss også retten til å skrive og skrive ut feil samt åpenbare prisfeil på nettstedet vårt, og forbeholder oss retten til å bryte avtaler inngått som følge av slike.

Pass/visum
Den reisende er forpliktet til å ta med gyldig pass når han reiser utenfor Norden. Hvis det kreves visum, er det den reisendes ansvar å ordne dette. Dette bør gjøres før du bestiller en tur, og OLKA tar ikke noe ansvar for om reisende nektes visum. OLKA tar heller ikke noe ansvar for reisende som nektes adgang til landet av en eller annen grunn utenfor OLKAs kontroll.

MERK! For reiser til USA gjelder spesielle regler, som du finner her.

Aldersgrense
OLKA har en aldersgrense på 18 for reisende som ønsker å bestille billett eller en pakkereise. Hvis ingen i festen er over 18 år, krever vi en foreldres underskrift for å bestille en reise.