Betingelser når du kjøper billetter til arrangementer 

OLKA Sportresor AB (heretter OLKA) er formidler av billetter og er ikke arrangør av aktuelle evenementer.

Fjernsalgsavtaler om angrerett gjelder ikke ved kjøp av billetter til arrangementer. Bestilte billetter og pakker til arrangementer refunderes ikke uavhengig av deltakernes personlige forhold.

Det er derfor ikke mulig å kansellere billetter ettersom OLKA har de samme vilkårene fra sine leverandører som overfor kunden. OLKA er heller ikke ansvarlig når hendelser flyttes til en ny dato og kjøpte billetter alltid er gyldige frem til den nye datoen.

Hendelsesdato
OLKA formidler billetter er basert på at du kan se arrangementet / kampen, uavhengig av hvilken dag og tid det spilles. OLKA er ikke ansvarlig for at hendelser flyttes, avbrytes eller kanselleres. For eksempel vil refusjon ikke bli gitt ved kansellering hvis en arrangementet / kamp flyttes fra den planlagte dagen til en annen ferie eller ukedag. Hvis arrangementet / kampen blir avlyst på grunn av dårlig vær, er billetten gyldig til den nye kampdatoen, og OLKA er ikke pliktig til å betale for eventuelle reiseutgifter.

Det er kundens ansvar å kontrollere eventuelle endringer av kampdag og spilletid, da dette er vanlig.

Generell informasjon
OLKA har ikke noe refusjonsansvar hvis reisende blir avvist fra arenaen på grunn av for eksempel dårlig oppførsel eller hvis en reisende, iført feil matchpakke, prøver å gå inn på feil tribune. Vi anbefaler at du ikke bruker skjerf eller fyrstikkskjorte på arenaen. Det er den reisendes eget ansvar å gjøre seg kjent med gjeldende regelverk angående oppførsel ved hvert enkelt arrangement.

Alle kampbilletter som vi formidler er i hjemmeseksjonen / nøytral seksjon – med mindre annet er klart angitt. Vær oppmerksom på at bortelagets farger ikke er tillatt, og at dette kan føre til at du blir nektet adgang uten noen rett til refusjon.

Priser
OLKA baserer prisene på tilbud og etterspørsel. Dette betyr at prisen kan være både høyere og lavere etter kjøpstidspunktet.

På noen billetter kan det være en «Face value-pris» trykt på billetten. Dette er ikke prisen OLKA betaler for å kjøpe billetten.

Arena skisser
Arena -skissene som er tilgjengelige på nettstedet vårt er omtrentlige og kan avvike fra hvordan det ser ut i virkeligheten.

Eksempelbilder som vi viser på «billetter» er eksempler og kan avvike fra virkeligheten.

Billettkategorier og seksjoner
OLKA forbeholder seg retten til å endre billettkategorien eller delen til en tilsvarende eller bedre, kategori eller seksjon, enn det som er oppgitt på kjøpstidspunktet.

Europeiske fotballkamper
For kamper i Champions League / Europa League er det på noen arenaer ikke tillatt for bortelaget nasjonalitet / innbyggere å kjøpe billetter som vi formidler. Sjekk med oss ​​før. Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger hvis dette skjer.

Serie A og Coppa Italia 
Hvis du har italiensk statsborgerskap, krever klubben informasjon om fødestedet ditt og nåværende bosted ved bestilling av billetter. Dette er for å sikre at bortesupportere ikke plasseres i samme seksjon som hjemmefansen. Vi kan være nødt til å kontakte deg angående bestillingen din, da klubben eller vår partner vil vurdere om den fortsatt er gyldig eller må avbestilles. Vennligst ta kontakt med oss før du bestiller billetten din slik at vi kan gi deg nødvendig informasjon og veiledning for bestillingen din.

Levering av arrangementbilletter 
Billettene leveres vanligvis som e-billetter, hotelllevering eller stadionssamling, men leveringsmetoden for dine kjøpte billetter er oppgitt i bestillingsbekreftelsen. Vær oppmerksom på at det kan være endringer i hvordan billetten blir levert nær gjeldende hendelsesdato.

Kjøpte eventbilletter kan ikke selges videre, da dette kan være ulovlig eller ulovlig og kan føre til juridiske straffer.

Viktig informasjon om Covid-19
Billettene vi tilbyr online er basert på 100% arenakapasitet og oppdaterte priser som vi kan tilby, alt i samarbeid med de offisielle partnerne vi jobber med. Arena -kapasiteten kan imidlertid endre seg. Det kan være en sjanse for at arrangementet du ønsker å delta vil endre seg når det gjelder antall tilskuere, og vi vil igjen ikke få tildelt billettene vi har kjøpt.

Følgende scenario og løsning må vurderes:

Kampen/arrangementet du har bestilt avlyses og spilles ikke på et senere tidspunkt, kapasiteten til antall tilskuere reduseres (og klubben kansellerer billettene) eller kampen spilles uten publikum.

Hvis en av disse omstendighetene oppstår, har du muligheten til å beholde bestillingsbeløpet som en kreditt som kan brukes til et annet arrangement eller refusjon for hele beløpet for delene du har bestilt hos OLKA. Refusjon refunderes senest to uker etter den opprinnelige hendelsesdatoen. Vær oppmerksom på at OLKA ikke kan kansellere / refundere bestilte billetter som vi har formidlet annet enn av de nevnte årsakene. Det vil si at OLKA ikke har noe ansvar ved evt karantene, innreiseforbud eller lignende.

Dersom en kamp/arrangement blir utsatt (postponed) på grunn av covid-19 og flyttet til en senere dato, gjelder kjøpte billetter til ny dato.

Viktig! Vi kan bare refundere deler bestilt med OLKA. Hvis du har bestilt en reise, overnatting eller annen del av en pakke på egen hånd, tilbyr vi ingen form for refusjon eller kompensasjon.

 

Betingelser ved kjøp av billetter til arrangementer & hotell  

Gjelder ved kjøp av en pakkereise som inneholder arrangementsbillett og hotell.

Avbestilling og refusjon 
Booket arrangement inkludert billetter og hotell kan ikke avbestilles og er ikke refunderbart.

Incheckning hotell 
Kunden er ansvarlig for å informere hotellet på forhånd om sen ankomst eller sen innsjekking, spesielt ettersom noen hoteller ikke tilbyr 24-timers service. Hvis kunden ikke ankommer på innsjekkingsdagen, men i stedet ankommer dagen etter, vil dette bli ansett som en «no show». Hotellet vil da kansellere oppholdet uten refusjon for den første eller påfølgende netter.

En city-tax (også kalt turistskatt) er en avgift som kan tilkomme i mange europeiske byer ved opphold på hotell, resorter, B&B, vandrerhjem, ferieboliger eller lignende. Den betales alltid av reisende selv på stedet og er implementert for å støtte lokal infrastruktur og forbedre turistsektoren.

Anbefalning 
Vår anbefaling når du bestiller en fotballtur til England, Tyskland, Spania, Frankrike og Italia, er å bestille fredag-mandag for helgekamper, ettersom spilldagen kan endres til siste uke. Noen kamper kan også flyttes til fredag og mandag. Vi hjelper deg med å bestille ekstra netter hvis kampen flyttes. Ekstra kostnad bæres av kunden. Kampene i midten av uken som er satt til tirsdag eller onsdag kan spilles tirsdag, onsdag eller torsdag. Vår anbefaling er å gå tirsdag – fredag.

Betingelser ved kampflytting 
Noen ganger kan kampdatoen bli flyttet og reiseperioden må justeres, selv om det er bekreftet, siden det aldri garanteres 100%. Hvis dette skjer, kan du aldri angre kjøpet eller avbestille (og få en refusjon) eller bytte til en annen kamp. Bookede pakker kan ikke avbestilles.

Ved endring av kamp som medfører at kampen spilles utenfor de bookede hoteldatoene, gjelder følgende:
Dersom kunden har bestilt hotell hos OLKA, flytter vi hotelloppholdet for å passe ny kampdato. Vær oppmerksom på at hotelldatoer ikke justeres automatisk, men kunden må bekrefte de nye datoene til OLKA. Eventuell prissforskjell på hotell på grunn av nye datoer står kunden for, med mindre OLKAs forsikring ved kampflytting er tegnet. Forsikringen innebærer at OLKA dekker alle kostnader i forbindelse med endring/forlengelse av oppholdet på hotell som er booket via OLKA. Les mer her.

 

Betingelser ved kjøp av billetter til arrangementer, hotell & fly 

Gjelder ved kjøp av en pakkereise som inneholder arrangementsbillett, hotell og fly.

Avbestilling og refusjon 
Booket arrangement inkludert billetter, hotell og fly kan ikke avbestilles og er ikke refunderbart.

Navn som i passet 
Det er reisendes ansvar å sørge for at navnet på billetten er korrekt og stemmer overens med passet. Sjekk at navnet ditt er riktig stavet og at det står på samme måte og i samme rekkefølge som i passet. Stavelsen må være i samsvar med det som er oppgitt i den maskinlesbare delen av passet. De fleste flyselskaper krever at billetter med feilstavede navn eller navn som ikke samsvarer med passet, må utstedes på nytt, og noen ganger må en helt ny billett betales i fullt beløp. I tillegg kan det påløpe administrative gebyrer. Sjekk stavemåten på navnet så snart du mottar bekreftelsen. OLKA Sportresor AB er ikke ansvarlig for konsekvensene av feilinformasjon gitt av kunden.

Flybilletter 
Flybillettene kommer ikke i papirform, men er elektroniske og koblet til flybestillingsnummeret som du fikk i din bekreftelse da du booket reisen.

Hvis du ikke bruker utreisen for din bookede flyreise, blir dette ansett som et «no-show», som automatisk fører til at returflyvningen blir kansellert av flyselskapet. Flysegmentene på billetten din må følges i rekkefølge, og hvis du ikke bruker billetten for et spesifikt segment, vil alle gjenværende flyvninger på billetten bli kansellert.

ID-dokumenter 
Det er ditt eget ansvar som reisende å forsikre deg om at du har de nødvendige reisedokumentene for gjennomføringen av reisen, som gyldig pass, nasjonalt ID-kort og visum. Passet må være gyldig i hele reiseperioden. Mange land krever også at passet er gyldig i minst seks måneder etter hjemreisedatoen.

Incheckning hotell 
Kunden er ansvarlig for å informere hotellet på forhånd om sen ankomst eller sen innsjekking, spesielt ettersom noen hoteller ikke tilbyr 24-timers service. Hvis kunden ikke ankommer på innsjekkingsdagen, men i stedet ankommer dagen etter, vil dette bli ansett som en «no show». Hotellet vil da kansellere oppholdet uten refusjon for den første eller påfølgende netter.

En city-tax (også kalt turistskatt) er en avgift som kan tilkomme i mange europeiske byer ved opphold på hotell, resorter, B&B, vandrerhjem, ferieboliger eller lignende. Den betales alltid av reisende selv på stedet og er implementert for å støtte lokal infrastruktur og forbedre turistsektoren.

Anbefalning 
Vår anbefaling når du bestiller en fotballtur til England, Tyskland, Spania, Frankrike og Italia, er å bestille fredag-mandag for helgekamper, ettersom spilldagen kan endres til siste uke. Noen kamper kan også flyttes til fredag og mandag. Vi hjelper deg med å bestille ekstra netter hvis kampen flyttes. Ekstra kostnad bæres av kunden. Kampene i midten av uken som er satt til tirsdag eller onsdag kan spilles tirsdag, onsdag eller torsdag. Vår anbefaling er å gå tirsdag – fredag.

Betingelser ved kampflytting
Noen ganger kan kampdatoen bli flyttet og reiseperioden må justeres, selv om det er bekreftet, siden det aldri garanteres 100%. Hvis dette skjer, kan du aldri angre kjøpet eller avbestille (og få en refusjon) eller bytte til en annen kamp. Bookede pakker kan ikke avbestilles.

Ved endring av kamp som medfører at kampen spilles utenfor de bookede fly og hoteldatoene, gjelder følgende:
Dersom kunden har bestilt fly og hotell hos OLKA, flytter vi fly – og hotelloppholdet for å passe ny kampdato. Vær oppmerksom på at fly – og hotelldatoer ikke justeres automatisk, men kunden må bekrefte de nye datoene til OLKA. Eventuell prissforskjell på fly og hotell på grunn av nye datoer står kunden for, med mindre OLKAs forsikring ved kampflytting er tegnet. Forsikringen innebærer at OLKA dekker alle kostnader i forbindelse med endring/forlengelse av oppholdet på fly og hotell som er booket via OLKA. Les mer her.

 

Felles vilkår (billetter / pakker til arrangementer) 

Betaling av reise
Alle betalingsløsninger overføres av OLKA Sportresor AB til Klarna Bank AB. Vi bruker Klarna Checkout og tilbyr flere betalingsalternativer:

✓ Delbetalning via Klarna
✓ Faktura via Klarna
✓ Betal direkte med Klarna
✓ Kortbetalning med VISA og Mastercard

Vilkår for Klarna finner du i kassen vår under de respektive betalingsalternativene.

Klarnas bruksvilkår finner du her.
Når du bestiller en mulig flytur via OLKA, betales denne kostnaden direkte ved bestilling.

Reisedokumenter 
Det er passasjerens ansvar å kontrollere at alle reisedokumenter er riktige når de er mottatt og å umiddelbart påpeke eventuelle feil.

Pass/visum 
Den reisende er forpliktet til å ta med gyldig pass når han reiser utenfor Norden. Hvis det kreves visum, er det den reisendes ansvar å ordne dette. Dette bør gjøres før du bestiller en tur, og OLKA tar ikke noe ansvar for om reisende nektes visum. OLKA tar heller ikke noe ansvar for reisende som nektes adgang til landet av en eller annen grunn utenfor OLKAs kontroll.

Les hva som gjelder om visum for norske statsborgere til OLKAs destinasjoner her.
Her finner du også en lenke til søknad om ESTA, som er et krav for innreise til USA.

Adresseendring/klage 
Adresseendring inkludert endring av e-postadresse eller telefonnummer etter bestilling må rapporteres til OLKA umiddelbart slik at vi kan nå den reisende for informasjon om eventuelle endringer i timeplanen og annen viktig informasjon før turen. Enhver klage på reiser må være mottatt av OLKA senest 15 dager etter turens slutt og må være skriftlig. Hvis en klage mottas senere, blir den ikke behandlet / behandlet.

Endring av reisende 
Arrangementsbilletter samt de fleste flybilletter og hotellbookinger er ikke endringsbare, men ved de tilfeller leverandøren tillater det, finnes det mulighet for endringer. Utover leverandørens kostnad for den ønskede endringen, tar OLKA et endringsgebyr på 300 kr per endring. Dette gjelder alle endringer, for eksempel navnejusteringer, bytte av dato, endring av billett- eller romkategori.

Andre endringer 
OLKA forbeholder seg retten til å endre reiseruten / reiseruten og / eller priser som finner sted under omstendigheter utenfor OLKAs kontroll, for eksempel økte transportkostnader, valutaendringer, endret antall passasjerer, flyplassavgifter, flyavgifter, etc. Vi forbeholder oss også retten til å skrive og skrive ut feil samt åpenbare prisfeil på nettstedet vårt, og forbeholder oss retten til å bryte avtaler inngått som følge av slike.

Aldersgrense 
OLKA har en aldersgrense på 18 for reisende som ønsker å bestille billett eller en pakkereise. Hvis ingen i festen er over 18 år, krever vi en foreldres underskrift for å bestille en reise.